Monday, October 12, 2009

Hiburan atau Pelajaran?

Jika ramai mempunyai blog kerana luahan atau menjadikan blog sebagai diary berbentuk data didalam internet sekaligus membawa maksud DIRI DIDALAM MAYA.

Mari berkongsi pendapat...

Manis atau sesiapa sahaja yang mengawal blog Manis ini sentiasa memohon maaf atas kesilapan atau salah silap kami semua yang tidak dapat dibendung seperti tidak membalas surat kiriman dirumah atau comnt2 yang diberikan kepada kami secara rasmi atau tidak rasmi. Kerana ikutan semua ahli kumpulan Manis sedang melanjutkan pelajaran di UiTM dan ade yang bekerja untuk mencari wang sesuap nasi.

1. Jika ada yang membuat perbandingan diantara Manis dan band lain maka disini dapat saya terangkan perbezaan band adalah perbezaan mutlak. Cara pembawakan band dan cara mengadaptasi perihal didalam atau diluar band adalah tertakluk pada ahli kumpulan itu sendiri.

2. Didalam band kami menghayati muzik dan seni.
Diluar band kami masih didalam watak manusia yang mempunyai perbezaan cita2 dan hala tuju.
Manis ditubuhkan atas dasar persahabatan dan bukan pemilihan secara rambang untuk mencari matlamat menghibur atau ingin menjadi penghibur.

3. Manis meletakan Pendidikan didepan mata terlebih dahulu berbanding hiburan didalam Band itu sendiri. Pendidikan didahulukan kerana niat kami menubuhkan Manis untuk menghiburkan diri kami yang sedang berfikir ketika belajar di universiti.

4. Hiburan yang dilakukan oleh Manis untuk dirinya sendiri diketahui oleh orang ramai maka manis diminta melakukan persembahan diatas pentas dan sekaligus memaksa ahli kumpulan untuk menghiburkan orang ramai tanpa menyedari yang kelakuan diatas pentas akan menyebabkan langkah Manis mula kedepan dan tidak boleh diundur. Erti kata lain, Manis cuba memahami semua disana dan disini.

5. Pelajaran diutamakan supaya setiap gerak geri kami semua dipenuhi oleh idea, pengetahuan, ilmu, seni dan perkara yang positif untuk masa depan. Jadikan ini sebagai cabaran kepada orang ramai supaya kita maju kedepan dengan mata yang terbuka luas melihat kesusahan dan pengorbanan orang yang terdahulu.

Maka disini Manis memperjelaskan segala masa dan kesilapan yang terlepas dari pandangan adalah kerana Manis mendahulukan kehidupan berbanding hiburan.

Jika ada soalan yang ingin dihujahkan maka dipersilakan ..........

5 comments:

  1. being smart.. being creative.. have a good melody.. have a good lyrics.. have a good music.. n have a good life here and after..

    ReplyDelete
  2. manis..!
    keep up the go0d things!
    yeap,education first! ;)

    ReplyDelete
  3. hiburan pun hiburan jugak.
    but, education the most important kan:P

    ReplyDelete
  4. comic : kami akan cube hasilkan seni2 yang luar biasa,,..hihihi

    diba : pelajaran didahulakan pencapaian diutamakan ahihihihi

    naddy : yup pelajaran sgt penting dan yang lain juga penting. semua pon penting...

    ReplyDelete
  5. sejauh mana korang cube try nak terapkan nilai y korang pakai dlm musik korang(if u said pelajaran) so that people/teenager will not jst think manis adlh huran smate..

    ReplyDelete